חשיבות חברת הניהול בהשקעות נדל״ן

לקנות נכס בשלט רחוק הוא יחסית לא עניין מסובך. לנהל את הנכס שרכשת רחוק ממקום מגוריך – בבאר שבע, עפולה, אירופה או ארה״ב, זה לא עניין של מה בכך בכלל.

אחד האתגרים החשובים ביותר עבורינו, כמנהלי קבוצות משקיעי נדל״ן בארצות הברית, הוא להעסיק חברות ניהול נכסים טובה, שתדאג לכל צרכי הנכסים, החל מהתנהלות מול שוכרים ועד לתחזוקת הנכס עצמו.

מתפקידה של חברת ניהול נכסים אמריקאית לטפל בכל צרכי הנכס. היא נדרשת לאתר שוכרים איכותיים ואמינים, לערוך מולם חוזה התקשרות, לגבות כספים ולסייע במידת הצורך בפינוי דייר. כמו כן, תפקידה של החברה לתחזק ולתקן את הנכס לפני, במהלך ואחרי תקופות ההשכרה. בנוסף, היא נדרשת להעביר לבעלי הנכס מידי חודש דוח פיננסי המפרט הכנסות והוצאות חודשיות. דמי הניהול לחברה משולמים מתוך דמי השכירות.

אלמנט מרכזי המעיד על איכות ומקצועיות חברת ניהול נכסים הוא אחוזי הבתים הריקים. כבעל נכס, ככל שהבית עומד ריק לתקופה יותר ממושכת כך הוא גורם להפסדים כבדים, ולכן חשוב לבחור בחברה מקצועית שמרבית נכסיה מושכרים ואינם עומדים ריקים. כמו כן, במידה והתפנה הנכס יש לוודא כי חברת הניהול מעניקה לנושא עדיפות עליונה עם מועדי סיום שיפוץ והכנתו להשכרה מחדש.

לאור האחריות הרבה שמוטלת על כתפי גופים אלו חשוב לאתר חברה מקצועית, מוכרת ואמינה.

במהלך השנים יצרנו קשרים עם חברות ניהול במוקדי ההשקעה שלנו – פלורידה, קליבלנד ודטרויט.

אנחנו בקשר יומיומי עם חברות הניהול ומקבלים דיווחים שוטפים על הנעשה בנכסים של הקבוצות שלנו, מה שמקל מאוד עלינו ועל השותפים שמשקיעים איתנו.

השארת תגובה